Wychowankowie "Tatrogrodu" w Warszawie

Regionu IPA Zakopane we współpracy z Dyrekcją Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Tatrogród” w Zakopanem po raz kolejny zorganizował wychowankom placówki wycieczkę, tym razem do Warszawy.
    Wycieczka odbyła się w dniach 2-4 czerwca 2023 r. Uczestnicy wycieczki, wychowankowie „Tatrogrodu” wraz z opiekunami, wynajętym autokarem udali się z Zakopanego do Warszawy. Po przyjeździe do stolicy od razu udaliśmy się na zwiedzanie, zaczynając od platformy widokowej w Pałacu Kultury i Nauki. Sprzyjająca pogoda pozwoliła na podziwianie stolicy ze znacznej wysokości. Stamtąd wylądowaliśmy na przystani na Wiśle, gdzie odbyliśmy rejs statkiem po największej polskiej rzece, podziwiając stolicę zupełnie z innej perspektywy. Pełni wrażeń wszyscy udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu.
    Drugiego dnia udaliśmy się od razu do Centrum Nauki „Kopernik”, gdzie można było pobawić się zgłębiając jednocześnie tajemnice nauki. Atrakcji było, co niemiara. Z Centrum Nauki korzystając z komunikacji miejskiej – metra i tramwaju – pojechaliśmy zobaczyć Stare Miasto. Obejrzeliśmy z zewnątrz Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, a potem udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, gdzie odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, po czym podziwialiśmy atrakcje Ogrodu Saskiego. Mając kilka kilometrów w nogach wróciliśmy do hotelu.
    Trzeciego dnia zaplanowaną mieliśmy wizytę w Muzeum Powstania Warszawskiego. To była prawdziwa lekcja patriotyzmu dla wszystkich. Dzięki przewodnikowi, Panu Remigiuszowi Stefanowi dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji, o tych tragicznych wydarzeniach. Po zakończeniu zwiedzania, udaliśmy się niestety w drogę powrotną do Zakopanego, gdzie dotarliśmy w godzinach wieczornych.

Była to niezwykle atrakcyjna i pouczająca wyprawa dla wszystkich uczestników.

Dziękujemy bardzo firmie Samsung, za pomoc w organizacji zwiedzania Centrum Nauki Kopernik i Komendantowi Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie za pomoc organizacji zwiedzaniu Muzeum Powstania Warszawskiego i oczywiście Panu Remigiuszowi Stefanowi za niezwykle ciekawą opowieść o Powstaniu Warszawskim.